08 January, 2013

The real story of costume jewelry




Inizialmente, la bigiotteria è nata per permettere alle attrici di sfoggiare quelli che sembravano costosissimi gioielli, senza doverne comprare di veri e quindi spendere una fortuna. E' stata Providence, una città di Rhode Island, a costituire il punto di partenza della creazione dei famosi “gioielli delle dive”. Successivamente, poi, la bigiotteria è diventata molto comune ed utilizzata anche tra persone comuni, sia per l' economicità di questi prodotti, sia per la loro bellezza. […] Sebbene la bigiotteria sia nata nel lontano 1930, solo negli ultimi anni questa si sta evolvendo, diventando un hobby a tutti gli effetti. […] La bigiotteria vera e propria, indipendente da quella “moderna”, è nata nel Settecento, quando gli aristocratici o chiunque possedesse gioielli di un certo valore, si recava da famosi artigiani e orafi per farsi creare gioielli identici da sostituire agli originali, per evitare eventuali furti o perdite. Successivamente, sempre più donne appartenenti al ceto medio della popolazione, incominciarono a commissionare copie di gioielli preziosi […] tanto da non essere distinguibili in mancanza di una lente d' ingrandimento o di una bilancia e, ovviamente, di un vero intenditore del settore. 
Il tutto, ad un costo accessibile per tutti.
(tratto da www.rifaidate.it/bigiotteria) 



At the beginning, costume jewelry was created to allow the actresses to show off what looked like expensive jewelry, without having to buy real and then spend a fortune. The starting point for the creation of the famous "jewels of the stars" was Providence, a city of Rhode Island. Later, then, the costume jewelery has become very common and used even among ordinary people, both for the cheapness of these products, both for their beauty. […]Although the costume jewelry was born in 1930, only in recent years it is developing, becoming a hobby for all purposes. […] The out-and-out costume jewelery, independent from the "modern" one, was born in the eighteenth century, when aristocrats or anyone, that owned jewels of some value, went to famous craftsmen and goldsmiths to have identical jewelry that replace the original, in order to avoid theft or losses. Then, more and more women belonging to the middle class of the population began to commission copies of precious jewels […] insomuch as not to be distinguishable in the absence of a magnifying glass or of a balance and, obviously, of a true expert of the field. 
All this at an affordable price for everyone.
(taken from www.rifaidate.it/bigiotteria) 



No comments:

Post a Comment